تکنولوژی

تفاوت AUX و USB چیست و چه کاربردی دارد

کاربرد AUX و USB ، تفاوت ها و مزایا 

AUX و USB دو نوع ورودی متفاوت می باشد که در اکثر دستگاه‌های پخش صوتی، اسپیکر خانگی و قابل حمل وجود دار ند که هر کدام به صورت مختلفی کار می‌کنند.

یکی از اصلی ترین تفاوتهای  USB با Aux این است که یک کابل USB به ارسال اطلاعات دیجیتال می‌پردازد؛ مانند زمانی که تلفن همراه خود را به کامپیوتر متصل کرده‌اید تا بتوانید اطلاعات داخل گوشی خود را به کامپیوتر انتقال دهید و یا برعکس . اما کابل Aux اطلاعات صوتی را به صورت یک سیگنال آنالوگ منتقل می‌کند؛ مانند زمانی که بخواهید به یک آمپلی فایر متصل شوید یا هدفون خود را به خروجی صوتی متصل کنید.

 

AUX چیست؟

AUX یک ورودی آنالوگ است که اطلاعات صوتی را به صورت یک سیگنال آنالوگ منتقل می‌کند. این ورودی در دستگاه‌های بسیاری از جمله اسپیکرهای خانگی و اسپیکر های قابل حمل  وجود دارد و شما می‌توانید به کمک این ورودی تقریبا هر خروجی صوتی را به هر ورودی صوتی که می‌خواهید متصل کنید. اما در اکثر موارد، این اتصال کیفیت صدای کمتری نسبت به USB دارد و این اتفاق ممکن است به چند دلیل مختلف رخ دهد و دلیل اصلی آن تنها نوع اتصال نیست.

USB چیست؟

USB یک ورودی دیجیتال است که اطلاعات را به صورت دیجیتال ارسال می‌کند. این ورودی در دستگاه‌های بیشتری وجود دارد و معمولا کیفیت صدای بهتری دارد، اما تنها در تجهیزات دیجیتال دیده می‌شود. اتصال USB در برخی از موارد امکان کنترل دستگاه شما را از طریق دستگاه پخش وجود دارد، به این دلیل که اتصال USB کاملا دیجیتال است و ارتباط دو طرفه وجود دارد

به طور کلی، اگر شما با دستگاه دیجیتالی کار می‌کنید و به دنبال کیفیت صدای بهتر هستید، استفاده از ورودی USB ممکن است بهترین گزینه باشد. اما اگر شما با دستگاه‌های آنالوگی مانند آمپلی فایر یا خروجی‌های سینمای خانگی کار می‌کنید، استفاده از ورودی Aux ممکن است مناسب‌ تر باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *