تکنولوژی

چرا اسپیکرهای بلوتوثی شارژ‌ نمی شوند؟

حل مشکل شارژ اسپیکرهای بلوتوثی

چندین دلیل برای شارژ نشدن اسپیکری های بلوتوثی وجود دارد که شایع ترین آنها می تواند

۱)خرابی قطعاتی که رابط انتقال شارژ به باتری هستند

۲)خرابی سوکت شارژر

۳)خرابی سوکت باتری

قطعات رابطی که بیت شارژر و باتری قرار دارند قطعاتی هستند که وظیفه آنها انتقال برق به باتری می باشد و با خراب شدن آنها باتری با درستی شارژ نمی شود و شما فکر می کنید که اسپیکر بلوتوثی مورد نظر تان خراب شده است.

درک اینکه چرا این مشکلات رخ داده و اسپیکر بلوتوثی مد نظرتان خراب شده است و چگونه و از چه طریقی می توان آن را تعمیر نمود تا بتوان باز هم به بهترین شکل از اسپیکر بلوتوثی خود استفاده کرده و از گوش دادن به موسیقی با آن باز هم لذت ببریم.
در این مقاله، به بررسی چندین مورد و دلایل مختلفی که احتمال می رود دلیل بر خرابی اسپیکر و شارژ نشدن آن باشد می پردازیم وراهکار هایی را برای حل مشکل خود و پشت سر گذاشتن این چالش‌ ارائه خواهیم داد. این مشکلات می‌تواند شامل: مشکلات مربوط به کابل و آداپتور تا نقص‌های نرم‌افزاری ،رطوبت و شرایط محیطی حتی ضرباتی که ممکن است به اسپیکر وارد شده باشد با هر جنبه‌ای که ممکن است بر عملکرد اسپیکر شما تأثیر بگذارد، مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قدم اول :

در قدم اول: خرید اسپیکر بلوتوثی اصل از فروشگاه معتبر باند ایران
حتما توجه داشته باشید که اسپیکر بلوتوثی و قابل حمل خود را اصل خریداری کنید از کجا باید فهمید اسپیکر اصل این یا فیک با مراجعه به فروشگاه های معتبرمانند فروشگاه نگین شرق می توانید از اصل بودن اسپیکر های خود اطمینان خاطر پیدا کنید.
فروشگاه باندایران معتبرترین، مطمین ترین فروشگاه در امر فروش اسپیکر های قابل حمل ،خانگی و بلوتوثی می باشد.

_قدم دوم :

برای آنکه مطمین شویم مشکل از باتری است یا شارژر
اول باید اسپیکر موردنظر خود را با یک کابل دیگر شارژ کنیم اگر چراغ روشن شد اشکال از باتری می باشد در غیر این صورت مشکل از کابل شارژ یا سوکت بوده و باید با مراجعه به تعمیر کاران مجاز و خبره در امر تعمیر اسپیکر های بلوتوثی کار را به آنها واگذار کنیم.
توجه داشته باشید که به هیچ عنوان خودتان اقدام به تعمیر اسپیکر ننمایید زیرا باز و بسته کردن و پیچ ها و تعمیر بردهای داخل اسپیکر نیازمند آگاهی خاصی می باشد که اگر بدون هیچ آگاهی اقدام به باز کردن اسپیکر بلوتوثی مد نظر خود نمایید ممکن است به اشتباه باعث پاره شدم سیم های داخل اسپیکر و جدا شدن آنها از صفحه بردشان شوید.۲

قدم سوم :

خرابی قطعات و برد شارژر
یکی از ساده ترین دلایلی که میتوان گفت ممکن است باعث شارژ نشدن باتری اسپیکربلوتوثی موردنظر شما شود.
باید بدانید که شارژ شدن اسپیکر دارای طی کردن مراحل خاصی می باشد.در زمان اتصال آداپتور برقی به سوکت اسپیکر انرژی اول به مدار برق اسپیکر سپس به باتری منتقل می شود.اسپیکر های بلوتوثی دارای دو مبدل انرژی ACوDCهستند.هنگام انتقال جریان برق از آداپتور به دستگاه مدار شارژر انرژی برق را از ACبهDCتبدیل می‌کند یعنی ولتاژ را به حدی کاهش می‌دهد تا متناسب برای شارژ دستگاه باشد.در اسپیکرهای شارژی قطعه وجود دارد به نام رگولاتور که جریان ثابتی را به سمت باتری می فرستاد.
اگر طی عملیات شارژ اسپیکر هر یک از این مراحل به درستی انجام نشود و یا قطعه ای خراب شود عملیات شارژ به درستی انجام نشده و باید حتما اسپیکر بلوتوثی مد نظر خود را برای تعمیر به تعمیرگاه های مجاز خود در سراسر کشور ببرید.

قدم چهارم:

عوامل محیطی مانند دما، رطوبت‌که باعث خیس شدن یا تعریق صفحات داخلی برد اسپیکر می شود و همچنین ضربه میتوانند بر شارژر اسپیکر بلوتوثی اثر گذار باشند.
اگر اسپیکر بلوتوثی خود را در دما بسیار بالا یا دمای پایین مکان هایی که رطوبت زیاد باشد یا ضربه‌های شدید که ممکن است به اسپیکر در اثر جا به جایی وارد شود میتواند به بخش‌های داخلی آسیب بزند و در امر شارژ اسپیکر مشکل ایجاد نماید.شما می توانید اسپیکر را در محیطی خشک و با دمای معتدل نگه دارید و همچنین از برخورد شدید اسپیکر با سطوح سخت و ضربات احتمالی جلوگیری کنید.
اکثر اسپیکر های بلوتوثی دارای کیف حمل می باشند استفاده از این کیف ها میتواند در محافظت از اسپیکر در برابر آسیب‌های فیزیکی مؤثر بوده و در حمل آن و آسایش خیال خودتان به شما کمک کند.

قدم پنجم:

مشکلات باتری اسپیکر بلوتوثی:
از آنجایی که اسپیکرهای بلوتوثی به دلیل قابلیت حمل آسان شان دارای فروش بیشتری نسبت به بقیه اسپیکر ها ی موجود در بازار هستند و طرفداران خاص و مخصوص خود را دارند و مصرف کنندگان این اسپیکر ها به دلایل مختلفی از جمله گوش دادن به پادکست یا موسیقی و غیره در هنگام کار،درس و سفر در طبیعت استفاده زیادی از این اسپیکر های بلوتوثی می نمایند.احتمال خراب شدن باتری داخلی اسپیکر وجود دارد.
عواملی مانند طولانی شدن مدت زمان شارژ اسپیکر بلوتوثی شما ،عدم شارژ کامل ،کوتاه شدم مدت زمان استفاده از اسپیکر به دلیل شارژ ناکافی باتری،این علایم نشان دهنده فرسوده شدن باتری و خرابی باتری هستند.

اگر باتری نیاز به تعویض داشته باشد یعنی فرسوده و خراب شده باشد،بهتر این آن را در اختیار تعمیرکاران ماهر و متخصص که در این امر حرفه ای و خدمات لازم را ارایه می‌دهند قرار دهید.

سخن آخر

اسپیکر بلوتوثی امروزه به دلیل حمل آسان و وزن پایین شان گزینه مناسبی برای افرادی هستند که علاقه زیادی به گوش دادن به موزیک ،مطالب انگیزشی و غیره دارند . اسپیکر های بلوتوثی کوچک و قابل حمل هستند و شما میتوانید در هر زمان و مکانی حتی در ماشین در حال سفر،در طبیعت هنگام بازی یا پخت غذا و هر مکانی که مد نظر خودتان است از آن استفاده کنید حتی می‌توانید فایل های صوتی خود را گوش داده و نکته برداری کنید.

                                                         انواع اسپیکرهای بلوتوثی 

اسپیکر های بلوتوثی علاوه بر مزایایی که دارن گاهی دچار مشکلاتی هم می‌شوند. یکی از این مشکلات، شارژ نشدن اسپیکر بلوتوثی است.

مشکل شارژ نشدن اسپیکربلوتوثی یک امر ناراحت کننده برای خریداران اسپیکر می باشد مخصوصا هنگامی که آماده برای شنیدن یک فایل صوتی خاص،پادکست مهم یا پخش موزیک برای غافلگیر کردن شخص مد نظر خودمان باشد این مشکل علاوه براینکه تمام برنامه های ما را به هم می‌ریزد اعتماد به نفس و راحتی که اسپیکرهای بلوتوثی به ما میدهند، زمانی که با مشکلات شارژ مواجه میشویم، به سرعت از بین میرود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *