تکنولوژی

هر چیزی که راجب خرید اسپیکر باید بدانید

اسپیکر چیست؟

اسپیکر از تعدادی بلندگو ، ساب ووفر، میدرنج و آمپلی فایر و …تشکیل شده است ،که به وسیله راه های ارتباطی بی سیم یا باسیم می تواند موسیقی را با صدای بلند پخش کند . اسپیکر ها در دنیای مدرن امروز یکی از پرطرفدارترین سیستم های صوتی به حساب می آیند.همه شما در مجالس عروسی و مذهبی و یا حتی دورهمی های دوستانه ترجیح می‌دهید موزیک را با صدای واضح و بالایی گوش دهید ، به همین دلیل  اسپیکر هایی با اندازه و طرح های مختلف ساخته شده اند .

انواع اسپیکر

اسپیکر ها از نظر اندازه و قابلیت انواع مختلفی دارند، مانند اسپیکر های پرتابل و اسپیکر های خانگی .

اسپیکر پرتابل

اسپیکر های پرتابل از نظر اندازه انواع مختلفی دارند. در ابعاد کوچک اسپیکر هایی که در کیف جا می شوند و به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند . .

در ابعاد بزرگتر ،اسپیکر هایی که مانند چمدان هستند و با چرخ و دستگیره جابجا می شوند . اسپیکر های قابل حمل را می توان به راحتی در هر جا که می خواهید مانند مسافرت، دریا ،کوه، جنگل و…به همراه خود ببرید و از پخش موسیقی لذت ببرید .

عموماً بیشتر اسپیکر ها نیازمند یک کابل مخصوص هستند، تا به منبع صوتی متصل شوند ، اما در این میان اسپیکر های پرتابلی با قابلیت بلوتوث، به منبع صوتی وصل میشوند و از محدودیت‌های اسپیکرهای با کابل فرار می کنند.

بلندگو های قابل حمل نیاز به برق دارند و با کمک باتری و شارژ کار می کند. از این رو باید به ظرفیت باتری و نگهداری شارژ، در خرید اسپیکر های قابل حمل هم توجه ویژه‌ای شود . از دیگر ویژگی های این اسپیکرها اتصال دو اسپیکر به یکدیگر(tws) و شارژ از طریق پاور بانک ، می توان اشاره کرد .

اسپیکر خانگی

اسپیکر خانگی یا home audio sistem همانطور که از نامش پیداست ، در خانه استفاده میشود. اسپیکر های خانگی معمولا ایستاده هستند و کنار دیوار قرار میگیرند ،جنس بدنه آنها بیشتر از چوب میباشد و از تکنولوژی wifi, hifi ,airplay برخوردار هستند اسپیکر های خانگی را می توان به چند دسته تقسیم بندی کرد :

اسپیکر مخصوص سینمای خانگی

با خریدن آنها میتوان تجربه ساختن سینمای خانگی را به دست آورد. علاوه بر اسپیکر و تلویزیون برای ساختن سینمای خانگی، به دستگاه دی وی دی نیز نیاز دارید .

اسپیکر مخصوص بخش های مختلف خانه

کنار قفسه کتاب ها پذیرایی و اتاق خواب و غیره استفاده می شود .اینگونه از اسپیکر ها جدا از پخش صوتی برای تزیین دکوراسیون منزل نیز استفاده میشود .

منبع انرژی اسپیکر های خانگی که وات بالایی دارند، عموماً برق خانگی است .به همین دلیل حجم صدای بالاتری نسبت به اسپیکر های قابل هم دارند و دیگر نگران تمام شدن شارژ باتری نخواهید بود .

نیاز خودرا بررسی کنید

امروزه اسپیکر هایی در اندازه های متفاوت و طراحی های جذاب ساخته شده اند.برای خرید اسپیکر باید به این فکر کنید که آن را برای چه کاری می خواهید؟ در کجا می خواهید استفاده کنید؟ برای مثال اسپیکرهای قابل حمل برای اکثر افراد خصوصاً کسانی که اهل سفر و گردش هستند ، یک انتخاب ایده‌آل است نوع اسپیکر انتخابی شما به فضای مورد نیاز نیز، بستگی دارد. اگر فضای کوچکی دارید اسپیکرهایی با کمترین خروجی که بین ۳۰ الی ۴۵ وات است در نظر بگیرید .

برای فضای بزرگتر می توان از اسپیکر هایی تا ۱۶۰۰ وات هم استفاده کرد، یکی دیگر از نکات خرید اسپیکر مکان مورد استفاده است اگر اسپیکر را برای استخر و جاهایی نزدیک آب است می‌خواهید، بهتر است اسپیکر های ضد آب بخرید. همچنین اگر اسپیکر خود را در جای دوری از خودتان باید نگهداری کنید به برد بلوتوث حتماً دقت بفرمایید .

5عامل تاثیر گذار در صدای اسپیکر

1: فرکانس پاسخگویی

همانطور که میدانید محدوده شنوایی انسان از ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز است و هر عددی خارج از این محدوده باشد، انسان قادر به شنیدن آن نیست. بنابراین اسپیکر هایی که بالاتر یا پایین تر از این اعداد را پوشش می‌دهند مزیت ندارند ،چرا که صدایی به گوش شما نمی رسانند .

2 : توان واقعی

اگر به دنبال اسپیکری با صدای بلند هستید، به آرام اس آن دقت کنید . معمولاً توان اسپیکرهای قابل حمل بین ، 5 تا 50 rms است .5 rms برای اتصال تلفن همراه و گوشی مناسب هستند و اسپیکر های 50 rms مناسب دورهمی های کوچک و دوستانه می‌باشند.

3 : کانال ها

امروزه، بیشتر بلندگو ها دارای حداقل دو کانال اصلی و یک کانال صدای بم هستند، که باعث بهتر شنیده شدن صداهای مختلف می شود. بلندگو هایی که از 4 کانال اصلی و 1 کانال بم تشکیل شده اند طرفداران بیشتری دارند، چون اکثر فیلم ها و بازی ها را میتوانند پشتیبانی کنند.پیشنهاد ما به شما خریدن اسپیکرهای با ۴ کانال است .

4 : کابل ها

کابل‌ها یکی از اجزای مهم هستند که اگر به کیفیت آن‌ها اهمیت داده شود، می‌توانند به بهبود صدا و سالم ماندن اجزا کمک کنند. بهترین نوع کابل، کابل‌هایی از جنس استیل و آلومینیوم هستند. چرا که دیرتر از کابل‌های مسی گرم می‌شوند. گرم شدن کابل باعث کاهش وضوح صدا می‌شود.

5 : قدرت پخش صدا

قدرت پخش صدا در اسپیکر به اندازه درایو بلند‌گوهای داخلی و تعداد این بلندگو در ارتباط است، هرچه قطر درایو بالاتر باشد و تعداد بلند گو بیشتر باشد قدرت پخش صدا در آن اسپیکر بالاتر می رود و شما صدایی واضح و با کیفیت می‌شنوید.

بهترین اسپیکر را از کجا بخریم؟

در این مقاله سعی کردیم به نکات مهمی که در خرید اسپیکر باید به آن توجه کنید اشاره کنیم .

اگر قصد خرید اسپیکر را دارید و به دنبال یک فروشگاه عالی و مطمئن هستید تا خریدی امن و آسان را داشته باشید پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی باند ایران است .

فروشگاه اینترنتی باند ایران ، با فروش انواع اسپیکر (پرتابل خانگی ، شارژی ، بلوتوثی ) و اسپیکر هایی با طراحی های جذاب ، از بهترین برندهای دنیا و قیمت های مقرون به صرفه به شما کمک می کند تا هر اسپیکری را که مد نظر دارید به راحتی انتخاب و خریداری کنید .